TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Przewodnik EZD

Zespoły

Komitet sterujący

W ramach zarządzenia wewnętrznego nr 107/2023 na Politechnice Wrocławskiej powołano Zespół Wdrożeniowy oraz Komitet sterujący ds. Elektronicznego Zarządzania Dokumentami (EZD). Celem Komitetu Sterującego jest zapewnianie zasobów niezbędnych do realizacji projektu, czuwanie na poprawnością i spójnością procesu wdrożenia oraz zatwierdzanie założeń, planu i harmonogramu projektu.

 

W skład Komitetu Sterującego wchodzą następujące osoby:

  1. prof. dr hab. inż. Tomasz Nowakowski – Prorektor ds. Informatyzacji;
  2. mgr Barbara Brandt-Golecka – Dyrektor Archiwum Uczelni;
  3. mgr inż. Alicja Maniak – Kwestor;
  4. mgr Katarzyna Roznerska – Dyrektor Działu Spraw Osobowych;
  5. mgr inż. Agnieszka Szymańska-Kwiecień – Dyrektor Działu Informatyzacji;
  6. mgr inż. arch. Piotr Tychanycz – Dyrektor Administracyjny.

Zespół Wdrożeniowy ds. EZD

Podstawa działania zespołu

W ramach zarządzenia wewnętrznego nr 107/2023 z późn. zm. na Politechnice Wrocławskiej powołano Zespół Wdrożeniowy oraz Komitet sterujący ds. Elektronicznego Zarządzania Dokumentami (EZD).

Cel

Celem Zespołu Wdrożeniowego ds. EZD jest koordynowanie procesu wdrożenia systemu EZD oraz prawidłowego wykonywania czynności kancelaryjnych w systemie elektronicznego zarządzania dokumentacją.

Zadania

Do zadań zespołu należy, w szczególności:

    1. określenie harmonogramu prac wdrożeniowych;
    2. bieżąca współpraca z instytucją, z którą podpisana została umowa na udostępnienie systemu;
    3. poznanie funkcjonalności systemu EZD i opracowanie metod wykorzystania ich w praktyce Politechniki Wrocławskiej;
    4. opracowanie i przeprowadzenie szkoleń w zakresie elektronicznego zarządzania dokumentacją;
    5. opracowanie i wdrożenie systemu wsparcia użytkowników systemu EZD;
    6. opracowanie wytycznych dotyczących dostosowania dokumentów do wymogów funkcjonowania systemu EZD w Politechnice Wrocławskiej;
    7. współpraca z jednostkami organizacyjnymi w zakresie potrzebnym do prawidłowej realizacji czynności związanych z elektronicznym zarządzaniem dokumentacją;
    8. opracowanie strategii bieżącego nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych,
    9. opisywanie oraz zgłaszanie (do autora systemu) propozycji nowych funkcjonalności systemu EZD.

 

Nasz zespół

Agnieszka Tubis - Kierownik zespołu

Krystian Wojtkiewicz - Zastępca kierownika zespołu

Aleksandra Górska - sekretarz

Dorota Bruczuk - członek zespołu

Łukasz Bujonek - członek zespołu

Agnieszka Czerpak - członek zespołu

Aleksandra Dobosiewicz-Sass - członek zespołu

Anna Kępińska - członek zespołu

Elżbieta Kruchlik - członek zespołu

Krzysztof Molik - członek zespołu

Elżbieta Musiał - członek zespołu

Michał Raźniak - członek zespołu

Jacek Styś - członek zespołu

Rafał Tadaszak - członek zespołu (do marca 2025)

Artur Żalobka - członek zespołu

Zgodnie z Zarządzeniem Wewnętrznym Rektora Politechniki Wrocławskiej nr [55/2025], z dniem 1 maja  2025 utworzono Biuro ds. Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.

Zakres zadań biura:
1) utrzymanie oraz nadzór merytoryczny nad systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (dalej „EZD”);
2) identyfikacja i analiza potrzeb użytkowników, a także prowadzenie szkoleń z obsługi EZD (wstępnych, dedykowanych, obszarowych);
3) identyfikacja oraz analiza potrzeb dotyczących integracji EZD z innymi systemami i wdrażanymi obiegami dokumentacji na Uczelni;
4) opracowywanie i aktualizacja instrukcji użytkowania systemu EZD;
5) wsparcie merytoryczne w zakresie obsługi EZD, ePUAP i eDoręczeń;
6) obsługa helpdesku EZD oraz zdalna pomoc techniczna użytkownikom;
7) zarządzanie uprawnieniami i strukturą systemu EZD;
8) koordynacja profilami Politechniki w systemach elektronicznej komunikacji z Uczelnią;
9) współpraca z Naukową Akademicką Siecią Komputerową w zakresie EZD;
10) analiza, optymalizacja i wdrażanie procesów związanych z obiegiem dokumentów;
11) realizacja pilotażowych i globalnych wdrożeń procesów elektronicznych;
12) elektronizacja obiegów dokumentów i spraw realizowanych na Uczelni;
13) przygotowanie i aktualizacja procedur dotyczących obiegu dokumentów;
14) wsparcie merytoryczne w obsłudze procesów w systemie EZD;
15) przeprowadzanie testów systemu EZD oraz weryfikacja poprawności działania procesów.

Skład biura:

Koordynator Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją

Koordynator Czynności Kancelaryjnych

Politechnika Wrocławska © 2025